Casefilm EG: Korte og skarpe kundeudtalelser på video

EG sælger digitale produkter med videocases. Jeg ved det, for jeg har igennem otte år produceret henved 50 af dem for IT-virksomheden.

Marketing Dialogue Manager fra EG, Karen Dyhr Pedersen, fortæller, at et af deres greb er at skaffe leads og nye kunder med meget korte videoer.

"Vi har tidligere lavet længere videocases på 3-4 minutter, men der faldt folk fra. Så hellere dele det lidt op og lave een video om  fordele og een om brug af løsningen for eksempel. Det er de korte, skarpe budskaber, der virker", fortæller Karen Dyhr Pedersen.

Her er en testimonial på video for EG MalerKalk: Den er ikke særlig lang, 54 sekunder for at være helt præcis, og handler kun om en kundes fordele ved at bruge løsningen:

Kundecase på video produceret af Click Film 2019.

Desuden bruger EG nogle dialogbokse på videoen, som er med til at understrege det, der bliver sagt i interviewet.

"Pointerne i de her testimonials skal være så enkle og klare som muligt, så de fleste kan forholde sig til dem. Så kan seerne se sig selv bruge løsningen", siger hun.

Cases på film har flere mål

Kundecases på video har i mange år været en vigtig del af IT-virksomhedens markedsføring. Brugen af casefilm har flere fordele:

  • De viser, hvilken værdi, de skaber for kunderne.

  • Andre danske virksomheder blåstempler produktet.

  • Filmene er autentiske, ikke reklameagtige.

Særligt det sidste, at det er autentiske film og ikke direkte reklame, er vigtigt, når sælgerne til møder viser filmene eller sender dem ud med e-mail. Det autentiske fremhæver udtalelserne fra kunderene og peger på værdien.

Valg af samarbejdspartner

Om valget af Click Film som samarbejdspartner siger hun:

"For os er det vigtigt, at I selv kan løse hele opgaven ude hos kunden. Vi behøver ikke være med til optagelser. Og når vi på den måde sender en repræsentant ud til vores kunder, så er det afgørende, at I er professionelle og ikke spilder vores kunders tid. Og det er I rigtig gode til", siger Karen Dyhr Pedersen.

Forrige
Forrige

Filmproduktion med indhold: 126 likes, 39 delinger og fuldt hus på dagen

Næste
Næste

Interview til Employer branding film skal være autentiske og ærlige